Autocentrum BARTH a. s. vzniklo dne 13. listopadu 1997.

Jméno společnosti bylo Autocentrum Pardubice a.s., a naší první aktivitou byl prodej vozů Škoda v Pardubicích, tím započala naše neobyčejná cesta… V prvním roce jsme prodali 60 vozů a naše radost byla obrovská. S každým dalším rokem jsme naše hranice posouvali a užívali si každý dílčí úspěch. Na naší cestě jsme zažívali také výzvy a některé okamžiky byly přímou příležitostí pro náš osobní růst. Ne vždy to bylo snadné, ale náš hnací motor byl od samého počátku silnější.

Ani tehdy, ani nyní u nás zákazník nenajde pouze produkt či službu. Skupina BARTH poskytuje komplexní balíček služeb a zázemí pro všechny, kteří chtějí něco víc – jsme tu pro každého, kdo nechce slevovat ze svých standardů a ví, co chce. Stejně jako v našich začátcích i nyní u nás zákazník nenajde pouze produkt či službu. Snažíme se, aby se u nás zákazníci i zaměstnanci cítili přátelskou atmosféru. Skupina BARTH, která zastřešuje všechny aktivity, nabízí mnohem více.

Autocentrum BARTH dnes

V současné době je naší hlavní činností autorizovaný prodej a servis nových, předváděcích a ojetých vozů značek Volkswagen, ŠKODA, SEAT, Audi, Kia, Peugeot, Citroën, Opel a FIAT. Patříme v této oblasti mezi stabilní a nejvýznamnější společnosti v České republice a ročně prodáme okolo 6.000 aut, a okolo 400 motorek, které prodáváme také.

Autocentrum BARTH disponuje nejmodernější a špičkovou servisní technikou i profesionálními pracovníky. Neustále na sobě pracujeme, rozvíjíme se a rosteme – jako firma, jako jednotlivci. Každý jedinec uvnitř společnosti je důležitým článkem, který vytváří celek, tedy Autocentrum BARTH.

 

Jelikož je čtvrtstoletí významným milníkem, pojďme si popovídat s tím nejpovolanějším člověkem, který za tím vším stojí, s předsedou představenstva a výkonným ředitelem, Michalem Burkoněm.

Michale, Autocentrum BARTH prý vzniklo tak trochu z nouze, když jste okolo roku 1996 pro svoji reklamní agenturu marně sháněl adekvátní služby spojené s prodejem vozů. Popište, jak to přesně bylo? 

„Ano. Autocentrum Pardubice, později přejmenované na BARTH vzniklo před 25 lety vlastně z potřeby. Ve chvíli, kdy jsme v reklamní agentuře BARTH Media, dnes se jmenuje BARTH Reklamka, neměli čím jezdit, začali jsme auta poptávat u místních dealerů, nicméně nikde nám nenabídli odpovídající podmínky, kvalitu, o servisu a přístupu k zákazníkovi ani nemluvě. No a jelikož jsem nenašel správného dealera, který by tehdy splnil naše požadavky, tak nás napadlo, zkusit prodávat auta sami.“

Mnoho lidí vidí jen stav tady a teď a už nevidí tu cestu, kterou musel člověk ujít. Můžete čtenářům přiblížit nebo alespoň náznakem říct, co obnáší 25 let podnikání? 

Jsou situace, období a okamžiky, kdy se daří a většina věcí je úspěšná. Ale pak, což tedy představuje zhruba polovinu času, je spousta problémů, neúspěchů, složitých situací, které je nutné řešit. A tohle všechno je vlastně to, co je na tom pro mě zajímavé a díky čemu se nikdy nenudím. Podnikání obnáší zábavu, vzrušení i adrenalin a zároveň výzvy, náročnější období i krize. Střídání těchto dvou dualit mě baví neustále…“

Michale, řekněte, co považujete z hlediska Vašeho podnikání za úspěch?

V první řadě to, že práce většinu zaměstnanců v rámci skupiny BARTH baví a naplňuje. Jako další považuji za úspěch skutečnost, že firmu naši zaměstnanci vnímají jako prostor, kde se mohou neustále rozvíjet a také seberealizovat. I když jsme větší firma, tak je u nás stále rodinná atmosféra, což je pro nás důležité. V neposlední řadě si velmi vážím toho, že máme neustále rostoucí počty spokojených, věrných a opakovaně se vracejících se zákazníků, přičemž někteří jsou s námi už i 25 let, tedy od samého počátku.“

Autocentrum BARTH je již 25 let stabilní a neustále se rozvíjející firmou… Tak mě napadá otázka: Co je na fungování firmy, aby byla úspěšná, nejdůležitější?

Na to mám velmi jednoduchou odpověď, je to lidská stránka, lidé uvnitř firmy.“

Hlavní myšlenka byla tehdy, že to jde dělat lépe. Co dnes, po 25 letech… pořád to jde dělat lépe, i když to děláte tak dlouhou dobu? 

Ano stále, je to nekončící proces. Stále jde o vytyčení a splnění cílového bodu a pak je třeba jít dál. Nutnou podmínkou v celém procesu je, aby byli všichni šťastní a spokojení. Zákazníci, ale také zaměstnanci. Je podstatné, aby cíle nebyly na úkor někoho. Jako důležitou vnímám týmovost a spolupráci, díky kterým se naše projekty i firma posouvají neustále dopředu.“

Bez čeho si nedovedete představit den?

Bez kávy a zaplněného dne v kalendáři. Upřímně – neumím si představit den, aniž bych tam neměl nějaký úkol - seznam, schůzku, poradu, aktivitu,... Nicméně to není o „musení“, ale o tom, že je mi to takto blízké a chci to tak mít.“

Jaké máte plány do budoucna?

„Tak těch máme mnoho. Hned počátkem roku 2023 otevřeme v Pardubicích na Dubině nový showroom pro novou značku koncernu Volkswagen, a to španělskou Cupru. Dále zde dobudujeme další plochy pro prodej ojetých aut. Stavíme velkou multifunkční budovu, které dominuje nový showroom pro motorky BMW Motorrad, jehož součástí bude i velká prodejna ojetých motorek, a prodejna příslušenství, motooblečení a dalšího zázemí pro motorkáře. Během roku 2023 rozšíříme také prodej o další značky motocyklů. V létě 2023 otevřeme v Pardubicích další moderní lakovnu. A připravujeme mnoho dalších novinek a projektů, které spustíme během příštího roku.“

Michale, děkuji za krátký, ale věcný rozhovor a napadá mě poslední otázka. Máte nějaký oblíbený citát, životní motto nebo vlastní poselství?

Citát nebo motto, které mě aktuálně napadá a je mi blízké…“ „Co dáš, to dostaneš.“