Rozkvetlým Holandskem s "Lukášem"

Tento způsob cestování mne, jako nadšeného loďaře, nadchl. Mezi lodí a obytným autem totiž není mnoho rozdílů a obytné auto nabízí určitě větší akční radius. Takže to, co bychom na lodi poznávali mnoho týdnů jsme s "Lukášem" dokázali objet "jen" za 12 dnů. A že to bylo potřeba, měli jsme totiž v plánu zmapovat celou holandskou gastronomii. Lukáš je skvěle vybavený, poskytl dostatečné pohodlí a soukromí třem mužům. A to jak při samotné cestě, tak na jednotlivých zastávkách. Trochu jsme se obávali jeho velikosti a nápadnosti, neměli jsme však jediný problém s policií ani domorodci.

Svou cestu jsme začali na severovýchodě země, v pevnostním městečku Bourtange, které nás, navzdory chladnému počasí, okouzlilo. Pokračovali jsme do rybářských přístavů Zoutkamp a Lauwersoog, kde hlavním tématem byla ochutnávka kibbelingu, tresky smažené v těstíčku. Přespali jsme v Holwerdu, odkud vyjíždí několikrát denně přívoz na úžasný ostrov Ameland, kde jsme navštívili městečka, pláže, duny, maják, ale také destilérku Nobel. "Lukáše" jsme ale nechali na pevnině, protože jeho převoz na ostrov by stál cca 250 eur. Po večerním návratu jsme přejeli do jedné z loděnic, kde mají místa i pro obytná auta. Další den jsme věnovali poznávání malých městeček provincie Friesland, Stavorenu a Workumu. Přespali jsme opět v jedné z loděnic, jakých je tu opravdu mnoho a ceny byly mírné. Pak jsme, se zastávkou v Harlingenu (mají tam výborné holandské koblihy - oliebollen) vyrazili do okolí Amsterdamu. Zastavili jsme se na známých sýrových trzích v Alkmaaru, v úžasném městě Enkhuizen se skanzenem Zuiderzeemuseum, v rybářských vesnicích Volendam a Marken a také v dalším "sýrovém" městečku Edam. Nezbytná také byla zastávka mezi větrnými mlýny Zaanse Schans. Další den jsme již věnovali Amsterdamu, auto jsme bezpečně (a zdarma) odložili nedaleko přívozu, který nás (také zdarma) odvezl do centra Amsterdamu. Druhou variantou byl jeden z městských kempů, Vliegenbos ci Zeeburg, oba však byly plně obsazené, neboť další den se konala celoholandská párty roku, Králův den. Ve městě jsme na této akci nachodili přes 20 km a viděli trhy, grachty (kanály), zajímavé ctvrti včetně té s červenými lucernami. A pak jsme již pokračovali mezi lány tulipánů. Květinový park Keukenhof jsme již znali, tak jsme mimo lány tulipánů navšívili i novou atrakci, Tulip Experience, kde jsme se prošli mezi plně rozkvetlými tulipány. Večer jsme pak poměrně dlouho hledali místo na spaní v kempu (jinde se v této době v této oblasti nocovat nedá), ale podařilo se. Další den jsme jeli do moderního Rotterdamu, kde jsme parkovali u bývalého bazénu Tropicana v podstatě v centru a navštívili jak přístav a nedaleké kubusy, tak místní mekku gastronomie, Markthal. A pak jsme již pokračovali na nejjižnější etapu naší cesty hráze Delta Expo a městečka Veere a Yerseke. To druhé je proslavené svými mušlemi a slávkami. A přišel čas se pomalu vrátit na severovýchod země, odkud jsme vyjeli. Po cestě jsme se ještě zastavili v trapistickém klášteře La Trappe, kde vaří nejlepší holandská piva, v úžasném městečku Thorn a v Heusdenu, kde dělají nejlepší palačinky. Zastávka v romantickém Giethoornu byla už jen třešnička na dortu naší gastrocesty. Nikomu nedoporučuji naše tempo, je potřeba si tuhle zemi více užít, ale my měli zadání jasné: zdokumentovat holandskou gastronomii.

Daniël Hagen, celoživotní propagátor Holandska
Tomáš Šapovalov a Jarda Bouzek, Jedlíci na cestách

Nezapomenutelná dovolená s Majklem v Rakousku

"Letos jsme si s přítelem již podruhé půjčili obytné auto „Majkl“, s kterým jsme tentokrát vycestovali k našim jižním sousedům do Rakouska. Předem jsme si naplánovali cestu z Čech až do samého Rakouska, kde jsme strávili krásné a nezapomenutelné 4 dny. První noc z naší dovolené jsme ještě přespali v Čechách, přímo v Lipně nad Vltavou, abychom to na další zastávku v Hallstattu neměli tak daleko. Druhý den jsme se ráno vydali přes hranice, právě do Hallstattu, které patří mezi světové dědictví UNESCO a najdete zde Solnou komoru, historické městečko, které má pouze jednu dlouho ulici a úchvatnou přírodu s nádherným jezerem, které je obklopeno vysokými horami. Strávili jsme tady jednu noc, kdy jsme spali přímo u Hallstattského jezera a ráno jsme měli neopakovatelný výhled na rakouskou panenskou přírodu. Poté jsme se přesunuli na další cestu, a to do pohoří Wilder Kaiser v Tyrolsku do malého městečka Ellmau, kterému se v německy mluvících zemí říká domov Doktora z hor. Cesta tam byla celkem náročná, protože jsme museli zdolávat vysoké převýšení, ale domeček na kolečkách to bez problémů zvládal.

Při příjezdu do samého města se nám otevřel velkolepý výhled na pohoří s majestátním vrcholem Halt, který budil respekt už z dálky. Ve městě jsme strávili krásný den, kde jsme si prohlédli všechny místa, kde se právě Doktor z hor natáčí až na statek, který se nachází cca 15 km od Ellmau nad městem Söll a ten jsme si nechali na další den. Další den jsme si dali výšlap na Gruberhof, který byl velice náročný, ale ta odměna po výšlapu stála za to. Ze statku byl nádherný výhled na okolní krajinu. Ještě ten den jsme se přesunuli do známého horského střediska Kaprun, kolem jezera Zell am See, kde už vrcholky Alp pokrýval první sníh. Právě v Kaprunu byla noc celkem chladná, ale nám to vůbec nevadilo, protože jsme měli možnost v „Majklovi“ zapnout topení a během chviličky bylo zase teplo.
Asi největším a také posledním zážitkem byl v Rakousku výlet na ledovec Kitzsteinhor, kde se nachází nejvyšší hora Salcburska a to Gipfelwelf, kam Vás vyveze lanovka, a to až do výšky 3 029 m n.m. S přítelem jsme spolu pokořili, tak naši první „třítisícovku“. Je to jeden z nejdostupnějších vrcholů, kam se mohou podívat i méně zdatní jedinci (jako my). Na hoře na vyhlídce Vás čeká zima, kde se teplota pohybuje okolo 3°C a také sníh, který neroztaje ani v létě.
Poté jsme se přesunuli zpátky do Čech a naší úžasnou dovolenou s obytňákem jsme zakončili na naší milované Pálavě.
S „Majklem“ jsme byli opět spokojení. Komfort a defacto neomezené možnosti, které s autem máte se nedá ani popsat, to se prostě musí vyzkoušet a zažít. Tak trochu jsme si splnili sen, protože jsme se oba do Rakouska chtěli vždycky podívat a myslím, že oba můžeme tuto malou zemi na jih od nás jenom doporučit. Nejvíce nás překvapilo, jak jsou Rakušani milí lidé, kteří Vám rádi se vším pomůžou. Doufám, že si opět do budoucna zase domeček na kolečkách půjčíme a opět někam vyrazíme."

S Majklem mezi vinicemi

"S mým přítelem jsme už delší dobu chtěli zkusit, jaké to je žít na pár metrech čtverečních, proto jsem se rozhodli, že si půjčíme na víkend obytný vůz. Chtěli jsme zkusit něco nového a zároveň pro český národ stále něco neobvyklého. Dlouhou dobu jsme přemýšleli, kam pojedeme, nechtěli jsme spát v kempech, ale tzv. na divoko, proto jsme museli volit cíl cesty, tak abychom neporušovali pravidla. Nakonec jsme se rozhodli pro naší oblíbenou jižní Moravu. Vyrazili jsme v pátek večer a přespali jsme v mikroregionu „Modré Hory“ pod rozhlednou Slunečná. Úžasné místo, kde spíte přímo mezi vinicemi, kde je božský klid a ten výhled, který se ráno naskytne po probuzení, je neuvěřitelný. Strávili jsme na Moravě krásný víkend a navštívili Pálavu, Mikulov, vyšli jsme si na Svatý kopeček, kde je nádherný výhled na celé město, dále jsme navštívili vodní nádrž Nové mlýny. Počasí nebylo ideální, ale i přesto, jsme si to parádně užili.

Z počátečních obav, které jsme oba měli, a které se po prvních kilometrech hned vytratily, jsme byli z auta nadšení. Člověk si rychle zvykne na komfort sedaček a prostor, který je najednou okolo Vás. Co nás velice mile překvapilo, jak jsme se skvěle vyspali. Postel byla krásně prostorná a matrace velice pohodlná. V „Majklovi“ jsme našli všechno potřebné pro obyčejný život v dodávce od kuchyňského vybavení až po technické věci. Suprová věc je, že v autě je i sociální zázemí. Výlet se zadařil a už přemýšlím, že si opět „Majkla“ půjčíme."
Markéta H.

Podzimní dobrodružství horami

"Chtěli bychom tímto poděkovat půjčovně karavanů BARTH Caravan za zapůjčení Matýska a skvělou instruktáž před odjezdem. Byl nám věrným společníkem na našem podzimním dobrodružství horami, které tolik milujeme. Rádi zkoušíme nové věci a navštěvujeme nová místa a díky tomu, že jsme si vezli bydlení s sebou, jsme mohli přespat prakticky kdekoliv a viděli jsme tak mnoho krásných míst. Byli jsme volní a nemuseli jsme se nikde vázat, navíc v době covidové, kdy jsme ani nevěděli jak to s cestováním bude...

Naše dobrodružství začínalo v rakouských Alpách a pokračovalo do Italských Dolomit. Celkově jsme najeli 1752 km, 5 nocí jsme strávili v kempech a 5 nocí spaním “na divoko” v přírodě. Nejvyšším bodem, kam jsme s Matýskem vyjeli bylo Passo Gardena v Itálii (2136 m.n.m.), kde byl ze všech našich nocí v karavanu asi nejkrásnější výhled na pohoří kolem. :) S Matýskem jsme ale zažili i sníh, který bez problému zvládl i na letních pneu. Matýsek byl pro dvě osoby maximálně pohodlný, velikostně pro parkování a horské cesty tak akorát a navíc vytápěný, takže optimální pro horská dobrodružství, kde se může počasí ze dne na den změnit. Byla to naše první zkušenost s obytňákem a rozhodně skvělá! Cestování jsme si moc užili a už teď se těšíme na další camperské dobrodružství! :) Jako poděkování posíláme několik fotek z naší cesty."

Lenka a Ondra Kubecovi

"Dobrý den,
auto, které jsme na cestu Norskem potřebovali a chtěli vyzkoušet, byl kompaktní van se stanovou střechou, který jsme našli u BARTH Caravan. Tibor byl téměř nový, najeto cca 8 tis. km., vybaven tím nejlepším co v "Camperech" může být, včetně odolných vyztužených pneu, které se mnohdy opravdu hodí. Komunikace s půjčovnou, jakož i převzetí a předání proběhla v naprostém pořádku. I když bychom si Tibora nejraději nechali, za naši "výpůjčku" můžeme jen doporučit."
Šoufkovi

rád bych se podělil o své první zkušenosti s obytným vozem zapůjčeným od BARTH Caravan. S manželkou a přáteli jsme si pronajali obytný vůz Filip na víkend a zamířili jsme na Pálavu do Pavlova, což je malebné městečko v srdci vinařské oblasti Pálavy. Cesta byla  příjemná a v caravanu jsme se cítili jako doma v obývacím pokoji, jaké pohodlí nám poskytl. Po příjezdu na místo nás překvapil zájem lidí o obytný vůz, ba dokonce si ho někteří prohlédli i zevnitř a velice se jim líbil. Už první noc nás přesvědčila o tom, že spaní v caravanu je pohodlné, bez omezení. Překvapilo nás, jak je obytný vůz elektricky soběstačný a vše je domyšleno do detailů. Je v něm dostatek úložných prostor, plynová kamna, velká lednice, sprchový kout, toaleta. Vybavení kuchyňky nádobím a vším co k tomu patří vytvořilo atmosféru domova. Z nabídky příslušenství jsme si zapůjčili také kempingové vybavení - rozkládací stůl a židle, tak jsme mohli snídat a obědvat před caravanem v krásném prostředí Pálavy s exkluzivním výhledem na vodní nádrž Nové Mlýny. Při zpáteční cestě jsme ještě navštívili zahrady a zámek v Lednici, který jsme nemohli opomenout. Příjemným překvapením během jízdy byla i spotřeba, která se pohybovala kolem 10 l / 100 km.
Pokud mohu, vřele každému doporučuji uvedený caravan Filip využít především na dlouhé cesty s tím, že lze přespat a pokračovat kamkoli. Člověk není odkázán na kemp a stravování v restauracích. Teď už víme, že obytný vůz zapůjčený od BARTH Caravan byla dobrá volba a rádi si ním ještě někdy v budoucnu někam vyjedeme."
S pozdravem Peter Fakan

Na cestě po jižní Evropě s parťákem Arturem

"Když jsme se rozhodovali kam a čím na dovolenou, napadl nás právě obytňák a neváhali jsme ani chvíli, že by jsme si ho nepůjčili právě od Barth centrum z Pardubic. Výběr vozu byl opravdu těžký, protože každý má něco a každý je dokonalý.. (v mnoha autech to vypadá lépe než u kohokoliv doma) :-). Jelikož jsme se na cestu po jižní Evropě vydali s roční dcerou, potřebovali jsme komfort v podobě malé kuchyňky, ledničky, wc, sprchy a pohodlného vyspání, to vše splňoval náš 10 denní parťák Artur. Ne jen Artur, ale i my jsme se dostali na opravdu krásné místa. První zastávka byla u nádherného jezera Bohinj ve Slovinsku, dále jsme pokračovali do městečka Medulin v Chorvatsku, poté Pula a přesunutí do Itálie k nádherným jezerům Lago di Garda, Lago di Braies a výlet do Benátek. Naši cestu jsme zakončili v Rakouském romantickém kempu u jezera Wolfgangsee.
Najeli jsme šťastných 3000 km, 48 hodin za volantem a po příjezdu domů jsme už začali přemýšlet jaké auto si půjčíme příště a kdy procestujeme další část Evropy, která nás moc láká. Shrnutí naší cesty je takové, že to byla ta nejlepší volba a nejlepší dovolené vůbec. Myslím, že se každý rok do Autocentrum Barth budeme vracet a zkoušet nové parťáky na cesty."
S pozdravem Milan Holík a rodina

Kam nás kola Vaška povedou

"Dobrý den,
posílám fotky z květnové cesty jen tak někam do Itálie kam nás kola Vaška povedou. Nakonec nás dovezli k překrásné oblasti Lago di Ledro. Byla to naše druhá a opět skvělá zkušenost s bydlíkem od Bartha. Už teď se těším na další výjezd někam na sever.
Díky za super servis a jsem s pozdravem."
Antonín Mlejnek

ONLINE REZERVACE KARAVANU     KOMPLETNÍ FOTOGALERIE Z CEST

Byli jste spokojeni s našimi službami a chcete se podělit o své zážitky v karavanu?

Napište nám zpětnou vazbu e-mailem nebo nás ohodnoťte na Googlu či Seznamu .